Posilování…ale konečně vážně!

Nedalo mi to a prostě o něm budu psát. Mám k němu totiž již hodně dlouhodobý vztah. S posilováním jsem začal už před sedmi lety. Tou dobou jsem měl totiž přístup zadarmo do skvěle vybavené téměř rodinné posilovny.

Začínal jsem tak nějak jako každý. Trénink podle pocitů, ale žádný velký systém. Čas od času byla nějaká rada od zkušených spolucvičenců v posilovně, ale ne zas moc často. Ani jsem nezvedal velké váhy. Stál jsem spíš o zlepšení postavy, než hodně svalů. Ano, v té době mělo moje milé tělo docela slušnou zásobu tuku. Bylo víc než dost zakulacené a s tím přišlo rozhodnutí, že to už tak dál nejde.

Dvakrát týdně jsem chodil do posilovny a dával si do těla. Když na to kouknu zpětně, tak opravdu zbytečná snaha. Přece jen jsem byl ještě ve vývinu (9. třída) a s mým přístupem to bylo špatné. Zlepšilo se to až se střední školou. Posilovna ve škole zadarmo a navíc i kamarádi, kteří chodili se mnou. Cvičení dostalo celkem řád, ale naproti němu, jídelníček byl víc než žalostný. Kamarád, který se o jídelníček staral, se po určité době přetvářel celkem rychle. Zato já byl umíněný a myslel si, že stačí přetvořit ty zásoby tuků, které jsem ještě stále měl. Velká chyba, kéž bych neměl tak tvrdou hlavu a trochu poslouchal rady jiných…

Postavu se mi sice podařilo přetvořit z obalené na dobrou sportovní, ale svalová hmota jako by se mi stále vyhýbala. Stravu jsem neřešil a tečku se mi podařilo zasadit pravidelným běháním. Aerobní aktivita třikrát týdně a k tomu třikrát posilovna. Dobrotu to nedělalo. Váha se mi usadila na 62,5 kg a tam se udržuje prakticky stejná dodnes. Je jedno kolik jsem toho jedl, váha se ani nehnula. Dnes vím, že jsem jedl samé „sračky“, které můj organismus vůbec nevyužil. Nakonec jsem se i přestal nějak moc v posilovně snažit a dělal jen „udržovací“ cviky. Hlavně cvičení s vlastní vahou. To znamená, že postava se vyrýsovala ještě víc a dokonce mi i rodina a kamarádi začali říkat, že jsem vyhublý. Přitom jsem na tom ještě lépe fyzicky nebyl.

V posledních pár měsících se mi láska k posilování vrátila, ale tentokrát s vážnějšími úmysly. Nedávno se mi totiž podařilo sehnat staré údaje svých tělesných proporcí, které jsem před rokem zapsal do jednoho svého profilu na jedněch stránkách o posilování doma, a nestačil se divit. Svalové partie (lýtka, stehna, hrudník) se zvětšily v obvodu o několik centimetrů, pas se zase zmenšil. To je skvělé. Jenže ruce zůstaly i po roce úplně stejné, nebo jen s úplně nepatrnou změnou. A to mě naštvalo. O váze se vůbec nezmiňovat, stále beze změny, možná krapet dole.

Začíná úplně nový přístup k tréninku. Změnil jsem si jídelníček, začal v posilovně cvičit úplně jiný posilovací plán a více se ve věcech týkající se posilování vzdělal. K tomu si pořídil protein. Jak a co jsem přesně změnil napíšu příště, třeba i změny, kterých si budu všímat.

Napsat komentář